torsdag 13. mai 2010

Det går fremover

Nå er alt revet, både gulv og tak og gammel koks...


For alle som har restaurert og pusset opp gamle hus, vet at det ikke er verdens hyggeligste jobb. Fysj, hvor det støver! Dette er vel fjerde rommet vi gjør tilsvarende jobb. River, etterisolerer, retter av...gjør det nytt. Vel er det sjarmerende med det gamle, men desverre er altfor mye ødelagt av tidligere "oppussinger".



Det er ikke få slike lass vi har kjørt på søppelfyllinga i løpet av de tre årene vi har vært huseiere...hihi.

7 kommentarer:

  1. Vi snakker støv ja..
    Vi tømte loftet vårt for sagmugg i vinter! Herlig å få det bort, slipper unna mye ekkelt dryss ovenifra nå;-)
    Og det blir MYE avfall av renovering.. Vi har container stående, som stadig tømmes..

    Ha en fin kveld.. Klemmer

    SvarSlett
  2. Oj, for en jobb! Gruer meg til vi skal igang med stuen - til høsten kanskje..

    Blir spennende å følge rehabiliteringen :)
    Lykke til videre med jobben!
    Kjersti

    SvarSlett
  3. Hei igjen..
    Så koselig du tittet innom hos meg..
    Må bare forklare containeren for vår del, vi er litt heldige der og betaler ikke noe for det.. Snill svigerfar ;-) hehe..
    Men vi hadde nok benyttet oss av henger om vi ikke hadde hatt gratis tilgang! ;-)

    SvarSlett
  4. Jeg er imponert over dere som går i gang med restaurering av gamle hus.Lykke til med videre arbeid.

    SvarSlett
  5. Dere er såå flinke! gøy å se hvor flott huset blir:)

    SvarSlett
  6. Så flinke dere er ;) Dette er jo skikkelig omfattende saker;) Når det gjelder syriner- så vet jeg ikke så mye...her vi bor er det mye vind- så jeg skal prøve to sorter som skal tåle mye- i tillegg prøver jeg en hvit syrin som ikke vokser så fort- men som skal lukte mye. Syriner liker sol og ganske god jord- samtidig som noen sorter kan være nøysomme og tåle endel skygge og ikke fullt så god jord. De er visst også fine som hekkplanter- jeg har tenkt å bruke mine for å skape et lite "rom" i hagen;) Håper du får en fin dag i morgen!

    SvarSlett
  7. Så flinke dere er.. :)

    DU det er en gammel skodde som har vært på et gammelt hus før.. jeg dro den likegreit inn i stuen.. hehe :)

    Masse fint å skue på her inne hos deg!

    Ha en god helg!
    Klem fra meg i svingen!

    SvarSlett